Tre lite fylligare ögoncremer

Min största last bland skönhetsprodukter är foundations och ögoncremer. Just de två produkterna är de grejerna jag är mest kinkig med. Ögoncremer gillar jag som bekant när de är lite fylligare- INTE feta utan bara rika och lite mysiga sådär. En tunn rinnnig creme kan absolut göra all nytta den bör men jag vill ha känslan av en rikare variant bara, jag tycker de ger finare resultat för mig. Jag har provat en massa varianter och har just nu turen att ha tre av mina fem favoriter hemma. Två som inte är med på bild är en från Chanél och en från Sensai (som jag haft turen att ha lyxprover av) och de lär inte stå i skåpet framöver heller p.g.a prislappen de har... Dessa nedan är inte budget de heller men varken Filorga eller Dr Temt gör extremt stora hål i plånboken, inga fyrsiffriga belopp :D
 
 
Filorga- Time Filler Eyes
 
En ögoncreme som korrigerar alla ålderstecken runt ögonen som rynkor, förslappade ögonlock, mörka ringar, svullnader och håligheter under ögonen. Uttrycksrynkor slätas ut, den har en lyftane effekt, plumpar ut och reducerar mörka ringar. Innehåller bland annat hyaluronsyra, retinol och anti-agepeptider samt vitamin B5 och man kan applicera den närmast ögonen för näring till fransarna vilket jag älskar, jag föredrar cremer som faktiskt går att applicera över HELA ögonområdet och jag gör de faktiskt med de flesta cremer även fast man inte "ska". Har alltid gjort så, svårt att sluta med invanda beteénden :)
 
Dr Temt Anti Aging Eye creme
 
En fyllig creme  med aktiva ingredienser  som förstärker elasticiteten och förhindrar att huden runt ögat blir uttorkad. Innehåller F, A, C och E vitamin, peptider, kollagen och elastin som jobbar mot förtida åldrande av huden. Känns enormt fuktgivande och vårdande.
 
 
 
Estée Lauder Re-Nutriv Ultimate Lift Age Correcting Eyecreme
 
Beskrivs som en kraftfull ögoncreme innehållandes pärlor och unika platinumpigment som reflekterar ljuset  så att mörka ringar och ojämnheter suddas ut. Lugnande ingredienser lindrar svullnader. Huden runt ögat ser yngra, fastare och mer strålande ut. Härlig konsistens och en riktig lyxcreme, kostar därefter!
 
 
Suveräna alla tre och jag kan nog inte välja en av dessa, alla är favoriter. Mest återfuktande och svalkande känns dock Dr Temts som är en väldigt omhändertagande creme, om man nu kan beskriva den så. Värda att kollas in alla tre i alla fall, om man vill ha lite tyngre grejer :)
 
 
 
 
 

Kommentera här: