Nytt till foundationhyllan- Silky Bronze från Sensai

 
Är smått besatt av hela Sensais sortiment-de andas lyx för mig och jag har gillat de mesta jag testat. Mascaran är redan en favorit och hudvården samlar jag gärna på mig minisar av och använder med andakt. Har en mini med en underbar dagcreme just nu som jag verkligen älskar och de känns ju sådär för den kostar nästan tvåtusen i inköp och visst, bra grejer kostar men jag kan inte rättfärdiga den summan på en creme till mig själv, så är det bara. Men önska går ju alltid...!
 
En produkt som jag tycker har fladdrat framför ögonen på nätet både här och där senaste tiden är detta puder som hyllas av de flesta som testar det verkar det som. Spanade på det redan förra året men fattade aldrig riktigt om de va ett vanligt puder eller ett bronzepuder, namnet gjorde mig något förvirrad och jag undersökte aldrig saken närmare.
 
 
 
Jag har nu läst på och kunde efter det inte låta bli ett köp trots att jag redan har ca  sju stycken puderfoundations med mineraler inräknat...!
 
Det är en anti-aging puderfoundation som ger en fin utjämning av hudtonen och en slät, naturlig halvmatt finish med torr svamp och en matt finish med fuktad svamp. 
 
-SPF 30
-Skyddar mot UV skador
-5-uddiga stjärnformade korn som sprider ljuset över ett stort område och ger en mjuk, jämn och naturlig finish.
-Vattenavvisande
 
Pudret har en banbrytande barriärteknik för att skydda djupare nivåer i huden och innehåller Sancho Extract som har förmågan att skydda DN-hudceller från UV-skador och minimerar åldrande symptom orsakade av UV- strålning.
 
 
 
Pudret kommer i en lyxig gulddosa försedd med svamp och förvaringslock med spegel. Finns i fyra nyanser och jag köpte den ljusaste SC01 Light och den passar mig jättebra. Har använt en del BUS i ansiktet senaste tiden så har en mer gyllende ton en jag vanligtvis har och vore jag mitt ljusaste jag hade nog detta varit aningens mörk. Skulle säga att den ljusaste nog är för en ljus till medium hudton.
 
 
 Älskar Sensais andra puderfoundations och detta är ju helt perfekt vår och sommartid. Känner jag mig själv rätt kommer jag givetvis ha ett solskydd i krämform under detta också, jag garderar mig helst ordentligt, men tycker de är en optimal produkt för extra skydd och en ultimat foundation den här årstiden om man som mig gärna byter ut krämerna till puderbaser. Jag har mestadels använt mig av torr svamp vid applicering och det ger en riktigt snygg utjämning med fräsch lyster, Tycker dock de blir ännu snyggare med fuktad svamp på huden då de liksom smälter ihop mer. Lägger gärna en finish med löst puder ovanpå också, dock väldigt tunt. Hållbarheten är defenitivt god, dock krävs touch-ups runt och på näsan framåt lunch/eftermiddadgen på mig, just puderbaser har alltid en tendens att vandra iväg just runt näsan sådär mot andra halvan av dagen och i varmare väder som det är just nu (love it)  men det är enkelt åtgärdat då dosan alltid ligger i väskan. Smidig, bra och lyxig produkt och jag är himla nöjd med mitt köp! Ganska säker på att det är denna bas jag kommer sträcka mig efter mest ett par månader framåt och den har en given plats i handväskan.
 
 
 

Kommentera här: