Ny rengöringsrutin med Clinique

 
Jag har en hel del produkter hemma, beautyshoppaholic som man är och istället för att hålla mig till ett gäng har jag en tendes att blanda väl mycket ibland, tar det som jag är mest sugen på just då, speciellt bland rengöringar, toners och såvidare. Min hud är oftast väldigt fin numera utan större problem men just nu har den ballat ur lite, tror förvisso icke att det beror på mitt mixande utan snarare hormonell ofas men har detta trestegskit från Clinique med rengöring, toner och fukt för kombinationshyn som jag ska prova nu ett tag framöver. Inte använt så mycket från märket förut men efter en kurs i produkterna då främst hudvården vart jag sugen, testar mer och mer och gillar!
 
 

 
Ofta kommenteras det om att tonern innehåller alkohol och det gör den i form av "alcohol denat" som vad jag förstått efter att ha frågat en Cliniqueexpert agerar som en typ av konserveringsmedel. Dessa typer av alkoholer kan torka ut huden i sig själva men om de används rätt i kombination med andra ingredienser ska så inte vara fallet om jag fattat rätt av det jag läst. Något jag tycker är ganska intressant gällande tonern är också att den innehåller salicylsyra (BHA) och senaste åren har det ju formligen exploderat med BHA-toners i diverse märken och dess fantastiska funktion på oren hy men Cliniques har ju funnits way back. Imorse körde jag igång med kitet, får se om de blir bu eller bä när de tar slut :)
 
 

Kommentera här: