Elie Saab Le Parfum Resort Collection Edt

 

Blivit långt mellan inläggen här på sistone, ibland kommer livet ifatt plus att det är sommar och sol. Så är det. Ett reafynd jag gjorde i veckan som gick (gjort flea men detta är en av dem) vart denna marina doft från Elie Saab och jag är mycket nöjd med mitt köp inte minst för den vackra flaskans skull. Äger ingen Elie Saab doft sedan tidigare men har sniffat på dem ett antal gånger och som sagt, just flaskorna är riktigt lyxiga, denna sticker ut dock just med de fina blåa nyanserna- nästan som en prydnad.

 

 

Den beskrivs som en marin doft med noter som andas klarblått hav, vita stränder och eleganta lyxjakter, chic och glamourös med en känsla av frihet och förnyelse. I toppnoterna finns fikon och mandarin och apelsinblom, hjärtnoterna består av vit jasmin och frangipaniblomma och i basen kommer cederträ och amber fram. 

 

Jag är ju egentligen inget för "lätta" dofter, de fastnar inte på mig men vissa går inte att motstå och detta är en sådan. Älskar de marina utséendet och doften är verkligen sommar, sol, vind och hav på flaska. Längtar innerligt efter en låååång semesterresa nånstans med just strand och bad och efterssom jag inte har någon i sikte får jag nöja mig med lite drömmar och denna sålänge. Ett glas rosé på altanen, lite BUS och några sprut med den här så får en väl va nöjd haha :D Synd bara att den inte håller jättelänge på mig men det hade jag redan förväntat, min hud och lätta doftnoter verkar inte gå ihop som sagt men det gör inget för de är en Underbar doft!

 

 

Kommentera här: