Att ljusa upp utväxten själv...

 
Är blond  i längderna sedan över ett år tillbaka, helt otroligt för att vara mig då jag minst en gång per år brukar färga det riktigt mörkbrunt nästintill svart. För att sedan på vårkanten vilja bli ljus igen..så håller det på. Men förra våren då jag med hjälp av Olaplex blev blond från mitt riktigt mörka bestämde jag mig för att behålla mitt ljusa och inte trixa så mycket. Har dock under vinterhalvåret hakat på trenden som är så inne just nu, att ha mörkare botten typ en halv decimeter ut, skitsnygg kontrast och enkelt o fixa själv med rätt grejer samt icke så slitsamt på håret heller.
 
Nu vill ja dock vara ljusare i botten igen, längderna låter jag vara då de är riktigt blonda. Vill helst gå till frisör när det gäller uppljusning av hår men vissa produkter vågar jag mig på själv. Skulle ALDRIG  slänga i en helblekning på mig själv, inte så förtjjust i slingor heller då de är så starkt men dessa produkterna på bilden är riktigt bra och ljusar bara upp max två nyanser. Ingen drastisk effekt alltså. Kör dem bara i botten dessutom där håret är friskt och knappt behandlat med något innan förutom nån enstaka intensivtoning runt utväxten. Har några grå strån längst fram i luggpartiet som syns när utväxten börjar komma (råttfärg) och  de täcks bra med mörkare intensivtoningar,inte helt med dessa två men iochmed att allt runtomkring blir aningens ljusare så maskeras de fint. Bra med hemmafix ibland, så kan jag spara till lyxiga cremer istället :)
 
 
 
 
 
 
1 Donnachic :

skriven

Du är mycket mer modig än jag du! Vågar aldrig mixtra själv med håret pga att det är så tunt och skört.
Men!! Exakt den vänstra förpackningen har jag nyss köpt och gjort, och det är en intensivtoning. Lite skumt att paketet ser likadant ut för riktig hårfärg, så det gäller att läsa vilken som är toning och vilken som är färgning!
Jag har bara testat Sunny Honey som blir en varmare ton av min egen hårfärg. (Tvärtom mot alla som vill vara kalla!)
Har inte kollat på den till höger. Måste kika på den nästa gång!
Du passar ju verkligen i alla färger! Kram!

Kommentera här: