Makeup- Warm&Cold

 
Älskar att bära varma bruna toner i sminket när håret är kallt och nästintill grålavendel på vissa ställen. Färgen får jag med Revlons Nutricolorcreme i nyansen Lavender, blandar den med balsam och har i en stund på torrt hår innan jag sköljer.
 
Här har jag använt MAC´s pigment Tan runt hela ögat, MAC´s Lippencil Stripdown, MAC Blush Harmony och Sensais highlighter. Basen är Estee Lauder.
 

Bilden nedan är det ett filter på från Instagram men tyckte färgerna blev så fina på den så även om jag inte brukar använda filterbilder på ansiktet i bloggen särskilt ofta så får den vara med i alla fall :) Läs gärna Hildes inlägg från dagen här, väldigt intressant ämne och bra skrivet. Jag redigerar aldrig mina bilder på bloggen mer än att höja upp konstrater på vissa för att göra färgerna mer rättvisa, nån retuchering förekommer icke utan jag ser ut som jag ser ut. Vissa bilder tagna från Instagram kan ibland ha ett filter på sig men de är oerhört sällan jag använder dem. Selfies, makeupbilder och såvidare har verkligen ingen åldergräns och de "riktiga" bilderna vinner i slutändan, det är väl de man vill se och bli inspirerad av- inte retucherat som icke talar sanning. Sen kan såklart blurreffekter och filter vara kul ibland- och vissa bilder gör sig supernsygga så, men bara man har en bra distans till det då nästintill ingen kan bli så perfekt på riktigt.
 
De grejer jag ogillar mest i mitt ansikte är nasolabialvecken som verkar vara en stark gen, de har alltid synts på mig då jag haft mycket "kinder" men jag trivs inte med dem. Jag känner mig stundtals som Skrot-Nisse (barnprogram från förr-i-tiden, googla så förstår ni vad jag menar) men har insett att de blir ett jäkligt dyrt beroende om jag ska åtgärda dem med fillers gång på gång så jag får lära mig acceptera dem. Sen stör jag mig på min överläpp som inte syns i förhållande till den undre. Utöver det har jag djupa ögonhålor och är ständigt  blågrå i ögonvrån och slutligen- mina gamla piercingärr i ansiktet syns alltför väl. Men de här är saker som jag trots att jag ogillar skarpt ändå står ut med och skulle jag blurra bort rubbet konstant så blir de ju faktiskt helt enkelt inte jag längre.
 
 
 
 

Kommentera här: