MAC Pro Longwear Lip Pencil Nice&Spicy

 
Jag använder väldigt ofta läppennor istället för läppstift iochmed att finishen blir matt. Mina märkesfavoriter bland just pennor och kombon av snygga nyanser i bra formulas är MAC´s, Make Up Stores och IsaDoras, är sugen att köpa nån från Smashbox också för de "känns" väldigt bra när man provar dem på hand.
 
Senaste tillskottet är MAC´s Pro Longwear Lip Pencil i nyansen Nice&Spicy som är en mellanbrun nyans med varma undertoner. 
 
 
 
 
Dessa Pro Longwear känns spontant mjukare att måla med än MAC´s vanliga pennor som jag också gillar massor men dessa glider på lättare och sitter som berget dessutom! Har inte testat nåt annat i MAC´s Pro Longwear sortiment men är ganska nyfiken, särskilt på rougen och foundations. Får bli något köp framöver..
 
 
1 Tess:

skriven

Jag tycker också finishen av läppennor blir superfint men jag har ett stort problem.
När jag använder enbart läppänna utan läppglans ser mina läppar jätte torra ut. De blir extremt skrynkliga. Har du något tips på hur jag löser det? Vill så gärna kunna ha fina matta läppar. Tess

Svar: Jag håller med, utan gloss blir det lätt torrt men jag brukar skrubba och sen ösa på med ett tjockt lipbalm typ Paulas Choice Lip&Body Treatment Balm eller CCS Lipcare&Shine under och torka bort överflöd innan jag använder pennan. Då är läpparna mjuka och åtefuktade under. Är de sedan extremt torrt stryker jag ett balm bara på mitten av läpparna för att motverka stramhet och sedan bita av glansen på ett papper eller måla ett extra lager med pennan över. De funkar ganska bra :)
bettielis beauty

2 Anna Vesa:

skriven

Har inte hittat någon penna som inte torkar ut mina läppar när jag bär dem ensamma, får testa denna kanske.

Svar: Ja prova dessa, de är mjukare och känns inte så torra :)
bettielis beauty

Kommentera här: