Daisy Beauty Expo 2016

 
I lördags var det äntligen dags för Daisy Beauty Expo 2016. Jag vart överväldigad på expot 2015 och ÄNNU mer överväldigad detta år, det är helt otroligt hur ett så stort event är så välordnat, strukturerat, inspirerande, lärorikt och alldeles fantastiskt! Det går med text och bild inte ens att beskriva hur otroligt mäktigt det för en skönhetsnörd är att knalla runt där bland alla likasinnade men man får föreställa sig! Så mycket trevliga människor, proffsiga utställare och intressanta föreläsningar- allt i en vacker och kreativ miljö. Önskar jag kunde skriva om alla mina intryck men här kommer ett litet axplock.
 
 
 Vacker blomster hos Apoteket som släpper nya spännande produkter från Apoliva, mer om det kommer framöver.
 
 
 
Våren hos Dior- så tjusigt så ögonen poppar ut! Härliga vårnyanser, sött rouge och två underbara highlighters, vill ha allt! Diors duktiga makeupartist sminkade mig med några av nyheterna, det blev så glowigt och fräscht.
 
 
 
 
Färgsprakande hos ekologiska Zuii Organic
 

 
Max Factor åtrelanserar suveräna Lasting Performance Foundation (som va min favoritfoundation en gång i tiden när jag va i 20-årsåldern :)..... och de kommer med en bågkollektion! Som optikerassistent/glasögonstylist på deltid är de ju lite kul när makeupmärken då dessutom kommer med glasögonbågar :)
 

 
Hos Acasias Hudvård som jag upptäckte i somras genom Lotta träffade jag två otroligt gulliga tjejer och fick kika närmare på Magic Lashes. Den är med hem och är nog den produkt som jag är allra mest upprymd att testa! Så spännande om det fungerar. Ser fram emot längre vippigare fransar till våren :)
 
 
Lóreal stod klart för de sötast dekorerade rummet med vita sminkbord, pärlhalsband, kakfat och  macaroons (jaa man fick äta dem :) De släpper snart en Cushion Foundation och jag bara älskar dosan!
 
 
 

 
Eucerin som finns på Apoteket är ett otroligt spännande märke med flera riktigt prisvärda produkter. Hyaluron och Volumefillerserierna lockar mig massor, ögoncremerna och serumen verkar så härliga!
 

 
Här har vi Lackryl- ett akryllack som härdas med LED ljus och sitter upp till tre veckor. Jag fick mina naglar lackade i en underbar nyans och glansen är outstanding. Detta kommer nog bli stort!
 
 
 
 
Vinlunch <3
 
 
Kokade egen handcreme hos CCS och doftsatte den själv <3
 
 
Fick en skön ansiktsbehandling hos Gilda, har inte gjort en ansiktsbehandling sedan jag va 18 år tror jag, så detta va ju LYX! Gilda är ett märke jag länge varit nyfiken på som äntligen nu ska testas- kul! Vet inte hur jag missat att ta en bild hos dem men får skylla på att jag efter behandlingen va så avslappnad att ja trallade därifrån och missade det. Så kan det gå...
 
Gjorde hudscanning hos Elemis och Nimues apparater. Jag har inga större anmärkningar förutom att jag gått för hardcore med BHA´n (host host) vilket har gjort mig yttorr  så ska skärpa mig på den fronten. Sen har jag några märken på näsan- förmodligen efter ihärdigt klämmande på pormaskar. Helt otroligt att de kan sätta såna spår såpass, det trodde jag icke faktiskt. Inga pigmenteringar heller, skönt att höra och kanske ett bevis på att jag är duktig med Spf samt inte steker ansiktet i solen.
 

 
Vackraste pressrummet stod Mette Cosmetique för. Det va som att gå in i en prunkade våroas. Fantastiskt! Där fanns märken som jag innan inte hade så stor kännedom om- Nimue, Kalahari, Art Deco och Ph Formula. Gjorde en hudscanning där samt blev sminkad av Art Decos duktiga och otroligt gulliga makeup-artist.
 

 
Dagen avslutade jag med en föreläsning med apotekets Per Svahnberg- han är alltid lika intressant att lyssna på med sin otroliga kunskap och proffsighet plus och han talar med glimten i ögat fullt med humor. Perfekt avslut!
 

 
Har flera märken jag skulle vilja få med i min sammanfattning men kommer nog en hel del inlägg framöver med produkter jag fått hem att testa.
 
Summerat va de en helt otrolig dag och jag vill från djupet av mitt hjärta tacka Kicki och alla inblandade för ett fantastiskt event och för att jag fick komma <3
 
 
1 Donnachic :

skriven

Men åååhh vilka fina bilder du fick till, och jättebra inlägg!! Jag har ff inte landat från beautyheaven trots regn och slask ute idag och jag kom hem med blöta strumpor! Glamouren från Daisy Beauty Expo 2016 gör att jag knappt bryr mig, haha!!
Ha det fint bästa Linda!

Svar: Åh tack bästa Lotta <3 <3 Kram
bettielis beauty

2 Shopaholic:

skriven

SÅ fina bilder du fick till!! Det var så roligt att ses och få prata en stund.
KRAM!!

P.S. länkar till din blogg, hoppas det är OK?

Svar: Tack snälla, och detsamma- dina foton är Amazing! Ja jätteroligt, hoppas att vi får chans att ses fler gånger. Absolut- jag gör detsamma ;) Stor Kram <3
bettielis beauty

3 Hildes Closet:

skriven

Vilken dag det var! Du har fått jättemånga fina bilder också, jag glömde typ bort mig:) Synd att vi inte hann prata mer.

Svar: Ja fantastisk! Åh tack snälla, ja de är mycket att tänka på, jag glömde fota vissa, kom på i efterhand :D Verkligen, de hade varit kul.
bettielis beauty

Kommentera här: