Nytt från Maria Åkerberg

 
Jag har fått hem ett par produkter från Maria Åkerberg att kika närmare på! Here we go:
 
 
 
Till läppstiften kommer snart en ny kulör som med denna kommer bestå av totalt 22 stycken i samlingen. Detta är  en neutral nyans i rosabeige ton som heter Serenity.
 
 
 
Jag har aldrig testat makeupen från märket så extra kul att prova detta. Det är en typisk My-Lips-But-Better färg som jag tror kan gå hem hos de flesta- en sån där nyans som alltid fungerar och man bara vill förstärka men inte att de ska synas för mycket. Finishen är varken glossig eller matt, nånstans där emellan. Läppstiften består av vegetabiliska oljor och vaxer som vårdar och ger läpparna skydd. Färgerna kommer från mineraler som järnoxid, talc och titanoxid.
 
Märket kommer även att byta skepnad på en del produkter i sortimentet, blandannat Hair Coniditioner Energy som kommer i en svart tub på 200 ml. Tidigare har de varit en vit flaska med kork. Energy är ett fuktgivande balsam som innehåller citrongräs och rosmarin, de kan användas som vanligt hårbalsam men även som leave-in kräm.
 
 
Balsamet har jag testat tidigare och faktiskt använder jag inget annat  schampo o balsam i håret än Maria Åkerbergs sedan nåt halvår tillbaka. Produkterna är så milda, min hårbotten kliar aldrig, håret känns fräscht och jag upplever att de växer snabbare nu än innan, de har i alla fall växt och fluffat på sig avsevärt sedan ett tag tillbaka. Nåt måste de ju vara och jag vill tro att de är att jag bytt hårvård. Kosten är de då inte i alla fall- en sak som är säkert. Detta balsam är lätt i konsistensen och perfekt till mitt ganska tunna och fina hår. Jag har tidigare inte använt de som leave-in men nu beskrivs ju produkten som att den är både balsam och leave-in, yay för det, de är verkligen ett perfekt sådant just för att de känns lätt och doften är himmelskt fräsch!
 
Gillar skarpt designen på den nya tuben och överhuvudtaget tycker jag att Maria Åkerbergs förpackningar är så snygga. De är stilrena och enkla men fina på samma gång. Jag är en såndär som hatar när det blir för plottrigt hemma och stänger in de flesta burkar och flaskor i skåp, även i badrummet, vill inte ha nåt tjafs framme. Undantag för dessa dock- de får gärna stå lite här och där för de känns inte som de "stör", de är bara snygga!
 
 
*pressutskick
 
1 Donnachic :

skriven

Jag måste bara testa MÅs hårvård nu när du sagt så mycket bra om dem flera gånger! Blir väldigt nyfiken, men är riktigt kräsen då det kommer till mitt lilla gollumhår... 😉
Kram!

Kommentera här: