Akademikliniken Day CC-cream Spf 15

 
Jag, bokstavskrämerna BB/CC och allt vad de heter har ännu inte funnit varandra riktigt, har gillat flera varianter som jag testat men i slutändan väljer jag hellre vanlig foundation, flytande mestadels men minerapuder på sommaren. Så testade jag den här, Akademiklinikens Day CC-cream, som mitt första intryck vart att jisses den här är mörk för mig, kommer inte fungera, la åt sidan. Då hade jag inte läst på om den och ibland är det ju en fördel att läsa på om en produkt INNAN man börjar prova- har jag lärt mig nu!
 
"En färgad mineralfoundation som ger huden lyster, korrigerar och jämnar ut. Den är multifunktionell och fungerar som make-up, mjukgörare och solskydd i ett. Rodnader och andra ojämnheter dämpas och korrigeras samtidigt som överdriven talgprproduktion balanseras för ett matt och sammetslent resultat. Cremen anpassar sig efter hudtonen och ska masseras in ordentligt. endast en liten  mängd behövs."
 
Aktiva ingredienser:
- UVA o UVB Skydd
-Niacinamide & Granatäpple
-Boswella Serrata & Davilla Rugosa
 
 
 
Jag applicerade (innan jag läst på) den som jag brukar med BB/CC/foundations, med hjälp av fingrar men även borste. Tyckte inte de funkade super plus att den kändes mörk. MEN sen när jag läst på fattade jag att den skulle masseras in ordentligt på huden och vips blev det SÅ mycket snyggare. Nu är jag mitt blekaste jag dessa månader, är inte porslinsljus men blek, denna gör att jag får mer färg men det ser inte smutsigt ut som de kan göra när man tar för mörk bas utan den smälter in superfint och ger en fäsch mer gyllende glow och slätar ut/förfinar min hud ordentligt. Klart man kan ana en nyansskillnad om man är ljus i huden som mig och inte tonar ut kring käk/hals partiet men gör man det så blir de supersnyggt. Har sträckt mig efter den här varje dag senaste dagarna och den kommer nog garanterat bli en sommarfavorit.
 
Finns att köpa blandannat här och i deras egen webbshop
 
 
 
*pressprov
*innehåller affiliateslänkar
 
 

Kommentera här: