Anastasia Concealer

 
Den här concealern testade jag två gånger sen va jag fast! Beställde den bums, love at first try!
 
"Den beskrivs som heltäckande i en fuktgivande klumpförebyggande formula som lätt glider över huden och ger ett felfritt resultat"
 
 
Kan bara hålla med, tycker den är helt underbar. Väldigt tjock konsistens som kanske lätt kan få en torris eller en med lite linjer under ögonen att backa lite men denna känns otroligt återfuktande och så länge man inte överdoserar och applicerar denna fylliga produkt noga så är den suverän. Det jag uppskattar mest är väl att den täcker mina mörka partier som smäck på en sekund. Sitter bra och lägger sig inte mer i linjer än mina andra favoritconcealers (bare Minerals, Helena Rubinstens tex.)
 
För snyggast resutat applicerar jag med pensel, sedan en massa duttande med en fuktad beautyblender och endast LITE puder av finmald sort.
 
 
Nyansen jag har är 1.0, ganska ljus och varm, är man väldigt ljus och kall i hudtonen skulle jag rekommnedera nyans 0.5
 
Priset ligger på ca 249:- vilket jag tycker är riktigt prisvärt med tanke på hur dryg den är, en liten mängd räcker långt till varje applicering. De enda jag tänker är att formulan kanske torkar till då den är i burk men det visar sig med tiden!
 
 

Kommentera här: