Favoritsolskyddet till ansiktet just nu- Clinique Spf 50 Mineral Sunscreen Face

Så börjar sommaren lida mot sitt slut och jag är skitdeppig just därför. Finns inget bättre än sommar, hade gärna haft det året om. Men bara att gilla läget :( Har varit segt med bloggandet på grund av flera olika faktorer men fösöker att börja lite smått nu igen. Har använt upp en massa slattar under sommaren, såna där produkter som är halvfulla som bara ligger- känner mig riktigt duktig och framförallt ekonomisk. Hur mycket jag än velat testa nytt har jag ändå tagit mig i kragen och stått emot begäret. Har även funnit flera nya favoriter, bland annat detta solskydd från Clinique. Är redan inne på andra flaskan!
 
Jag är nästintill pedantisk med högt solskydd i ansikte och dekolletage sommartid- solar egentligen aldrig men hänger ute i princip hela dagarna med mina hjärtan så exponerar mig en hel del ändå även om jag inte trycker i en solstol. Eucerins Spf 50 har länge varit en favorit om sommaren och har köpt om den flera år på raken. Nu senast va jag sugen att testa något nytt och vart nyfiken på Cliniques mineraliska solskydd.
 
" Ultralätt, närmast osynligt, 100 % mineraliskt solfilter. Otroligt behaglig även för en känslig hud. Tillräckligt mild för att kunna användas runt ögonen. Osynlig, avskärmande teknologi lägger sig som en skyddande slölja över huden. Genomskinlig på alla hudtoner. Oljefri."
 
 
 
 
 
Har använt denna dagligen i flera veckor nu och det är verkligen superlätt konsistens, går in snabbt, perfekt under makeup och gör en aldrig blank. Solskyddet är fysikaliskt och består om jag forskat rätt av titaniumdioxid. Hittade inte någon optimal produktbeskrivning om innehåll varken på den egna hemsidan eller hos återförsäljare så jag fick googla lite för rätt info. Fysikaliskt filter gör ju ofta att man kan bli lite "vit" och visst man man ana det men inget jag alls tänkt på, den är såpass lätt att de liksom inte bekommer mig. Det jag gillar allra mest är att den även kan appliceras runt ögonen och jag som har ganska känsliga ögon när det gäller cremer (får lätt sveda/obehag) känner absolut ingen irritation överhuvudtaget, den är otroligt behaglig även nära ögonen alltså. Megahiss på denna, väl spenderade 270 kr för 30 ml.
 
 

Kommentera här: