New in- ekologisk renande ansiktsolja

Är ett stort fan av ansiktsoljor, i synnerhet höst och vinterhalvåret när huden ofta behöver lite "mer". Efterssom jag har en hy som gärna bråkar och får plitor vid "fel" typ av produkt  så har jag varit lite nyfiken på Facial Oil Clearing från Maria Åkerberg.
 
 
info från Skincity
 
Utslätande, renande och balanserande ansiktsolja. Royal Facial Oil Clearing hjälper huden vid årstidsväxlingar när luftfuktigheten ändras och huden behöver vänja sig vid de ändrade förhållandena. Eteriska oljor från Citron, Bergamott, Lavendel och Pomerans (Petitgrain) samverkar för att rena och balansera huden. Petitgrain är en renande och antiseptisk olja. Kallpressad Citronolja är renande, antiseptisk och sammandragande. Lavendelolja stimulerar cellförnyelsen, verkar balanserande, renande och lugnande. Bergamottolja är balanserande och renande.
 
Låter som en dröm för min hudtyp och jag va såklart tvungen att beställa den. Har börjat prova lite smått och första intryck är att den är otroligt lätt och skön, doftar dessutom himmelskt. Ekologisk med bra innehåll är också helt klart än bonus. Mer tankar om denna framöver :)
 
 
 
 
*innehåller affiliatelänk
1 Lackert:

skriven

Själv använder jag ju kokosolja som nattkräm men denna oljan lät intressant

Svar: hmm funkar de bra? Gillar kokosolja i mat och hår men inte på kroppen, tycker inte de vårdar tillräckligt. Kanske borde testa som ansiktsvård..
bettielis beauty

2 Donnachic:

skriven

Jättespännande! Jag är för feg tror jag för att ha olja i ansiktet, men tror faktiskt det är just det jag behöver. Måste testa! Tack för bra inspiration!
Kram!

Svar: Oljor är grymt bara man hittar rätt sort :)
bettielis beauty

3 Angelica:

skriven

Hej, Vilken underbar blogg du har clean och lättläst:) önskar lite mer om ekologisk hudvård ❤
Jag skulle vilja tipsa om jojobaba olja i ansiktet för det är en olja som de flesta klarar av då dess struktur är väldigt lik hudens sebum (hudensfett)

Kommentera här: