Maria Åkerberg Papayapeeling & Moisturemask

För ett tag sedan nämnde jag här att jag läst om en dunderkombo i maskväg, nämligen MÅ´s Papayapeeling toppat med Moisturemask ovanpå över natten.
 
 
Fuktmasken va en helt ny bekantskap för mig, hade aldrig testat den tidigare. Detta är en prisvärd produkt med framförallt bra innehåll, den sticker inte ut mer än någon annan fuktmask jag testat egentligen men den är bra och något jag absolut kan tänka mig köpa om.
 
info från Skincity
 
Fuktgivande ansiktsmask för alla hudtyper särskillt för den som upplever en torrhet i sin hud. Stärker huden, förbättrar strukturen och verkar utslätande. Moisturising Mask tillför huden fukt med hjälp av fuktighetsbevarande örtsalter samt kallpressad Jojobaolja. Stärkande Mandarinolja och cellförnyande Neroliolja stärker, lugnar och förebygger ytliga kärl. Pga att Moisturising Mask innehåller en större mängd aktiva ingredienser än det går att ha i en vanlig ansiktscreme så ger den en extra fin effekt om den används som en "sovmask".
 
 
 
Papayapeelingen har jag använt innan och ÄLSKAR den, denna må tillsammans med M Picauts nya rengöringsmousse vara de godast doftande som NÅNSIN applicerats i mitt ansikte, gudomlig doft, fantastiskt effektiv och behaglig peeling, loove it! Den massaras alltså in som en mjuk peeling med små korn som exfolierar fantastiskt bra, sedan tillsätter man vatten och fortsätter massera och peelingen förvandlas till en balmliknande konsistens som är så behaglig och med doften i kombination blir de som en riktig lyxfacial.
 
info från Skincity
 
Enzympeeling för ansiktet som hjälper till att motverka tilltäpptheter. Peelingen innehåller extrakt från papaya, som varsamt exfolierar huden. Papaya Peeling passar även den mest känsliga hud och rekommenderas 1-2 gånger/vecka. Håll tuben med locket uppåt då du öppnar tuben för att undvika att produkten rinner ut.
 
 
Men så till saken, nu va de dessa två i kombo som va grejen och JA de är en riktig boost för huden. Peelingen först- utan att skölja av efter den blivit balmaktig utan låta den ligga kvar på huden, fuktmasken på och sen sova hela natten och man vaknar extremt fuktmättad, ren och slät, typ plumpad. Direkt efter applicering känns kombon väldigt "mask"-aktig men de försvinner i takt med att huden suger åt sig. En suverän askungebehandling med bra ingredienser som dessutom är en njutning för sinnet. Jag kör denna kombo ca en gång/vecka och kommer fortsätta med det :)
 
 
 
 
*innehåller affiliateslänkar
1 Donnachic:

skriven

Åh men vilken dunderkombo!! Undrar om jag har nån mimimask-tub, är din nån som du köpt el följt med ett kit? Måste genast leta i den lilla MÅ necessären jag fick med på köpet tidigare!
Tack för toppenbra tips! :)

Svar: Jag har köpt dem båda :) Riktigt bra grejer, särskilt papayapeelingen <3
bettielis beauty

2 Lackert:

skriven

Papaya peeling låter inte helt fel, bara namnet gör den intressant

Kommentera här: