Dr Temt Anti Aging Eyecream

Ja gillar som flera gånger nämnts lite rikare cremer till ögonen, tycker om när de är fylliga i konsistensen. Inte tunga och flottiga men fylliga som sagt, svårt att bekriva men motsatsen till sånadär tunna rinniga saker om det nu går att förstå hur jag menar. Jag tycker direkt jag märker skillnad med en intensivare och rikare creme, de känns bättre och jag blir inte lika torr fort, samt att smålinjer inte framträder lika märkbart. Märker även att concealer appliceras bättre på mitt torra ögonområde om jag använt en riktigt bra ögoncreme, har jag använt en som är mindre bra lägger concealern sig i linjer och känns torr och krackelerar lätt precis under ögat.
 
En oerhört snäll vän vet vad jag gillar och bad mig testa denna som hon trodde jag skulle tycka om och jag föll som en fura. Har aldrig testat märket Dr Temt  innan som säljs hos Salong Acasia i Stockholm, de har även en webbshop (där jag även shoppat den fina mineralbasen Wonderpearls).  Dr Temts Laboratories ligger i Österike och kombinerar de bästa från naturen med modern forskning. De har över 40 år vetenskaplig erfarenhet och producerar högeffektiva produkter som bland annat säljs hos just hudvårdssalonger.
 
 
 
 
 
Anti Aging Eyecream bskrivs såhär:
 
En tunn, silkes kräm fylld av aktiva ingredienser som förstärker elasticiteten och förhindrar uttorkning av huden. Innehåller F.A.C.E vitamin som skyddar huden från yttre påverkan. 
Innehåller även peptider, kollagen och elastin som arbetar på att förhindra förtidigt åldrande av huden. 
Ingredienserna påminner huden om dess naturliga funktioner. Rekommenderas från 30 år och uppåt.
 
 
 
Jag älskade den från första början då konsistensen är riktigt fyllig och krämig och den känns extremt fuktgivande, de märks när man klappar in den då den nästan känns lite klibbigt fuktig sådär men vips slurpar huden åt sig och den sjunker in bra. Huden runt ögonen känns rejält fuktmättad och vårdad och jag känner aldrig att de är torrt eller stramt när jag använder concealer. Den är dessutom sjukt dryg, jag fick en liiiten provburk med innehåll av lite mindre än en tesked och jag vet inte hur länge jag kört den men minst hälften är kvar. Så extremt lite behövs!
 
15 ml av denna kostar 525 kr här och de har ofta bra erbjudanden på sitt sortiment så väl värt att spana in.
 
 
 
1 Donnachic :

skriven

Så kul att du verkar ha hittat din favorit till ögonen! Jag är ju hopplös och blir väl aldrig helt nöjd... Men med denna är det iaf inget risk att man får onödiga torrhetslinjer av! Och priset är rimliga 500-lapoen motför andra tjusiga märken!
Ha en bra dag fina du! :)

Svar: Verkligen, så prisvärd kräm, ger verkligen massa fukt och allt annat man vill ha <3 <3 <3 Kram
bettielis beauty

Kommentera här: