Beauty Flash balm & Eye Revive Beauty Flash

 
Clarins Beauty Flash Balm har jag haft en tub då och då av i skåpet sen jag vet inte hur länge, använder den i perioder och min allra första tub köpte jag nog redan som 18-åring :) Jag gillar att ha den som sista kräm innan basen, dvs som en boostande primer. Tycker den funkar toppen som det samtidigt som den ger fukt och vårdar huden. Innehåller olivextrakt och trollhassel som har sammandragande effekt och ger lyster, algextrakt som stimulerar cellförnyelsen, bisabolol som mjukgör och lugnar samt rengörande risstärkelse. Förutom som booster kan den användas som mask några gånger i veckan. Viktigt att komma ihåg är att den aldrig ska masseras in som en creme utan bara appliceras enkelt i ett lager. Använder man den som primer får man vara ganska effektiv på med basen annars kan den lätt korvas av om man är föör långsam. Jag vill dock inte påstå att jag är särskilt snabb  men den har aldrig någonsin korvat sig för mig, jag applicerar, väntar tills den sjunkit in lite sen på med foundation- funkar topp!
 
 
 
För ett par dagar sedan fick jag upp ögonen för Beauty Flash Balms ögonkompis- Eye Revive Beauty Flash. Visste inte ens att de fanns en liknande till ögonområdet för då hade jag nog förmodligen testat den för längesedan. Den ersätter inte en ögoncreme utan kompletterar ens vanliga dvs denna ska läggas ovanpå. Innehåller vitt te som fräschar upp och reducerar svullnad, veteprotein som stramar upp/verkar lyftande, pigment som ger lyster och extrakt av rosen, oliv och näckrosmjök som skyddar. Fixerar även makeupen vilket är ett stort plus. Jag har inte hunnit med att prova den så många gånger än men fick kommentaren att jag såg fräscht sminkad ut trots att jag inte hade nån mascara (hann bas, rouge, bryn och läppar den dagen men icke mascaran..)  den hade nog ett finger med i spelet till att jag såg lite fräschare ut där :) För tio år sedan hade jag nog inte ens märkt någon skillnad av den här men  är man 35 + kan den nog göra små skillnader då huden runt ögonen inte riktigt är som den alltid varit (tyvärr) och den känns oerhört skön att applicera dessutom. Har bara en liten provtub men denna åker nog upp på köpeslistan a´la fullsize inom kort.
 
 
Två riktigt bra grejer tycker jag som gillar Clarins överlag- har flera favoriter från märket som levererar både bra hudvård och makeup- dessutom tycker jag flera av grejerna doftar extremt gott :)
 
 
 
 
*inlägget innehåller affiliateslänkar
 
 
 
1 Donnachic :

skriven

Denna måååste jag ha!!!! :D

Kommentera här: