Söndagsmask

Begreppet söndagsmask har blivit en grej på Instagram och vad passar bättre att avsluta veckan med än just ansiktsmask. Själv har jag alltid varit dålig på att följa ansiktsmask och peelingrutiner, jag kör när andan faller på typ- och de funkar finfint, men tänkte ändå för att få ordning på de hela börja köra söndagar som så många andra.
 
Är det något Beaute Pacifique är bra på så är de specialprodukter, bland annat ansiktsmasker och exfoliering. Clinical Suer3 Exfoliator är den bästa peelingen jag ägt, det är en syrapeeling innehållandes tre olika syror och den innehåller även minimala korn som mekaninskt exfolierar huden. Jäg älskar syror men gillar peelingar med korn så denna är de ultimata för mig. Har köpt mig en back-up så börjar snart på tub nummer två. Efter den lägger jag Instant Hydrating Mask från samma märke (har endast en miniburk men blir inköp av en fullsize snart) och det är en intensiv fuktmask som även innehåller A-vitamin och den är absolut min favorit bland fuktmasker om man ska tänka effekt kombinerat med pris. Jag kör den som sovmask och vaknar lite slätare, mjukare och fräschare :D
 

*inlägget innehåller affiliatelänkar
1 Donnachic :

skriven

Jag förstår att du gillar BP! Den stora tuben med fuktmasken och serum Paradoxe är nog det enda som min hud verkligen tycker om! :)
Kram!

Svar: Ja allt har inte blivit favorit men de som blivit är hyllvärmare här :D Kram
bettielis beauty

2 Donnachic:

skriven

...från BP pratar jag nu om ska jag kanske tillägga, haha! ;)

Svar: Ja de förstod jag ;) Kram
bettielis beauty

Kommentera här: