Paulas Choice Resist Youth Extending Daily Mattifying Fluid Spf 50

Har nu kört mina Paulas Choice produkter i drygt en vecka och jag gillar dem! Allt är inte wow på alla plan men vi kan börja med denna som tillsammans med rengöringen är min favorit bland högen jag testat.
 
 
Paulas Choice Resist Youth Extending Daily Mattifying Fluid är en dagcreme/fuktcreme som både jobbar anti-age och kombinerar det med hög Spf i lätt konsistens.
 

Den förhindrar flera tecken på åldrande, bland annat rynkor och bruna fläckar (hyperpigmentering).Innehåller ett modernat bredspektrums solskydd.

Minimerar uppkomsten av porer.

Lättflytande lotion är perfekt för dem som kämpar med rynkor, stora porer och finnar.

Antioxidanter och cellkommunicera ingredienser stimulerar kollagenproduktionen.

Håller huden matt samtidigt som den tillför huden fukt.

Idealisk att använda som makeup underlag

100% fri från parfym och färgämnen

 

 
Formulan är superlätt och absoreberas snabbt och de gör den idealisk under make-up. Är man torrare i hyn är nog ett rikare serum bra att ha under, jag lider icke av torr hy denna tid av året, använder lättare serum under och de funkar ypperligt för mig men en torr hy kanske kan behöver en kraftigare variant för optimal känsla. Kombon lätt dagcreme med högt solskydd som inte är tung och gör huden glansig är en vinnare- kommer bli min kompis under sommaren de här!

 

+ Lätt konsistens, absorberas snabbt, mild doft, bra pris

- inga minus i min bok, för den torrare hy kan den bli för lätt dock

 

60 ml kostar 349:- här

 

*inlägget innehåller affiliateslänkar

Kommentera här: