Makeup-Tan

En favorit bland skuggor är ett skimrigt pigment från MAC som heter Tan, superfin att ha som den är runt hela ögat. Nyansen är lite brun-beige-rose-guldig med fantastiskt skimmer! Love it!
 
 
 
Extra fin är denna nyans till lite bränna, här har jag fuskat med St Tropez Bronzing Mousse  (den går att ha i ansiktet också- men bara lite) :)
 
 
 
1 Donnachic:

skriven

Du hade såå himla fin färg i ansiktet när vi sågs så jag inser att jag måste själv börja BUSa lite! Kroppen såg jag inte så mycket av men förstår att du är nöjd med St Tropez. Jag tittade efter den på sjukhusapoteket igår, men hittade bara den i lotion för kroppen. Tror du, eller vet du, om moussen är bättre än lotion just för kroppen?
Kram!

2 Inredning & Guldkanter:

skriven

Snyggt! Behöver tips på en bra/fin BUS, som är prisvärd, vad kan du rekommendera+ Kram Pernilla

Svar: Tack så mycket! Den mest prisvärda är ACO´s Sunkissed som är gradvis, billig och ger ganska lätt men fin färg. För mer färg gillade jag St Tropez Mousse och en annan gammal favvo är Clarins Self Tan Instant Gel som är så enkel att applicera och ger bra och väldigt snygg färg. Maria Åkerbergs är också bra, den ger gradvis färg men något mer än en vanlig gradvis BUS tycker jag. Den doftar dessutom väldigt gott. En som jag inte haft på flera år men som ger ordentlig bränna är Lancômes Flash Bronzer. Nyfiken att prova den igen. I ansiktet har jag bare minerals Faux tan som är grym. Har även Clarins boosterdroppar som är bra men jag gillar bare Minerals mer, den ger mer färg fort :) kramar!
bettielis beauty

3 Anonym:

skriven

Hej. Vart har du gått din mua utbildning? Jag vill gå en men ver inte vilken eller om det är värt det. Verkar vara svårt att få jobb :/

Svar: Hej! Jag gick på IMC i Stockholm. Kan absolut rekommendera den vid val av skola men tycker ändå det är värt att kolla runt. Olika skolor erbjuder lite olika möjligheter, jag valde IMC för att de hade helgutbildningar helt enkelt. Och ja- det är det är svårt att få jobb om man inte är beredd att kämpa järnet då de är stor konkurens och många som utbildar sig. Upplever att många som redan har kontakter lättare glider in i det och får jobb på den vägen- så är de ju med allt men jag har märkt av det mycket inom denna branch. Finns så många sjukt duktiga makeup-artister som inte har kontakter eller kanske rent av inte möjligheten av kämpa sig fram och då är det svårt. De krävs mycket vilja och för att visa att man finns måste man jobba hårt och kanske även i början gratis för att skaffa sig kontakter och kanske sedan så småningom göra sig ett namn och bli anlitad. Att frilansa är inget alternativ för mig då jag vill ha en säker inkomst. Att ha en anställning som Mua på en studio eller parfymeri är en dröm jag har men jag har varken kontaktnät eller orken att kämpa mig fram så jag är nöjd att frilansa lite vid sidan av mitt vanliga jobb. Det är ett roligt och givande extraknäck. Jag skulle säga att vill man uppfylla sin dröm och bli utbildad mua-go for it, men är man osäker på om man orkar slå sig fram och kämpa för jobben och vara beredd att framhäva sig själv och verkligen köra på så ska man kanske tänka en gång extra efterssom utbildningarna kostar en slant. Lycka till <3 Kram
bettielis beauty

4 Lackert:

skriven

Riktigt snyggt

5 Lotta:

skriven

Hej, jag är en Neostrataanvändare som tittar in på din blogg ibland. Särskilt när du skriver om hudvård. Det ska bli spännande att höra recension av dina nya Neostrataprodukter. Jag använder Ultra daytime smoothing cream alltid på dagen. Har också använt Bionic Serum, men har återgått till BP serum paradox, då jag tycker den enligt mig ger mer effekt. Jag är nyfiken på ytterligare Neostrataprodukter, men är lite vilsen i djungeln.hälsn lotta m.m.

Svar: Hej! Va kul att du hittat hit! Jag älskar NeoStrata och just Ultrasmoothing dag och nattcrme är ju fantastisk. Serum Paradoxe har stått på min lista länge, måste prova det någon gång. Vilka mer produkter från NeoStrata har du använt? Märket finns ju inte så tillgängligt så svårt att prova sig fram enkelt men jag är sugen på en hel del, tycker de har överkomliga priser jämfört med mycket annat också :) Hälsning Linda
bettielis beauty

Kommentera här: