Biodroga MD Anti-Age Collagen Boost Eyecare

Köpte för ett tag sedan Biodroga MDs ögoncreme- Anti Age Collagen Boost Eye Care. Det va inte så att jag spanat i denna ifråga och köpte den därför utan de råkade vara himla bra pris på den just då.

Biodroga MD Anti Age Collagen Boost Eye Care hjälper att strama åt den tunna och känsliga huden runt ögonen. Förutom speciella tripeptider som främjar kollagensyntesen och även motverkar nedbrytning av kollagen, innehåller denna creme även flera intensiva ingredienser

- Afrikanska parakrasse-extrakt som erhålls från hela växten, de minimerar rynkor runt ögonen och har en utjämnande effekt.

-Komplex av alg-extrakt, escin och koffein stödjer hudens mikrocirkulation och minimerar svullnad och uppkomsten av mörka ringar under ögonen.

-Lakritsrot har en lugnande effekt.

-Hyaluronsyra besitter intensivt fuktgivande och fuktbindande egenskaper.

Vindruvskärns-extrakt tillsammans med vitamin E-acetat fungerar som en antioxidant och skyddar den känsliga huden runt ögonen från de skadliga effekterna av fria radikaler. Sheasmör och solrosolja skämmer bort och ger intensiv näring.

 Den kommer i en liten praktisk pumpförpackning, mycket enkelt, mycket hygieniskt. Formulan är tvärtom vad jag gillar hos ögoncremer- tunn och lätt. Jag föredrar lite fylligare, krämigare saker just runt ögonområdet. Ger mig en bättre känsla. Jag vet att effekten inte sitter i formulan men upplever ändå att rikare cremer runt ögonen ger mig bättre resultat eller så är de något jag fått för mig. Men vissa riktigt slaskiga ögoncremer har inte känts tillräckliga för mig då jag lätt blir torr just här. MEN- denna ÄR väldigt bra trots sin tunna konsistens, känns effektiv, väldigt återfuktande och behaglig. Lättapplicerad och sjunker in fort, perfekt på morgonen med andra ord. Vad gäller anti-age egenskaperna får jag låta det vara osagt just nu för just runt ögonen tycker jag det är svårt att bedöma detta, har en del fina linjer men de känns såklart mindre bara för att denna känns väl återfuktande, de är stort plus.

 

+ Praktiskt pumpflaska, lätt konsistens som snabbt absorberas, känns effektiv och behaglig, återfuktar väldigt bra

-Priset ligger i den högre kolumnen, osäker om märket säljs i fysisk butik, ibland vill man ju "känna på saker" innan man köper

 

 En flaska på 15 ml kostar 599 kr här, just nu med koden PAYPAL20 blir de lite billigare- 20% rabatt OCH fri frakt, men det är sista dagen idag.  Är nyfiken på mer från märket då jag bara sett goda omdömen om dessa produkter och kan absolut tänka mig köpa om denna framöver.

 

*inlägget innehåller affiliateslänkar

 

1 Donnachic:

skriven

Så roligt att höra din åsikt om denna som jag också sneglat på! Jag har en provtub hemma och håller med om formulan. Märket har jag också varit lite nyfiken på, om det skulle passa mig. Men har avstått hittills. Kommer du ha denna som din hudvård för ögonen nu?
Kram!

Svar: Jag köper gärna om den men är ju rätt nyfiken så vi får se ;) Kram
bettieli

Kommentera här: