Guldkorn från Paulas Choice

Sommaren verkar ha kommit och de blir inte så mycket skrivande här av olika orsaker men nåt inlägg då och då dyker nog upp. Måste tipsa om två riktiga guldkorn från Paulas Choice. Kan inte hylla dem nog då de är grymma båda två.
 
Resist Perfectly Balanced Foaming Cleanser
 
Detta är enkelt beskrivet en skonsam rengöring med fokus på anti-age, förstorade porer, acne, rynkor, pormaskar och blandy. En skonsam noggrann rengöring som hjälper fet hud med ålderstecken att se yngre ut. Tar effektivt bort all makeup inklusive ögonmakeup utan att irritera.
 
Konsistensen är som en fylligare rengöringsmjölk och jag må vara trög men i början fattade jag inte att den gick att löddra upp så använde den som en rengöringskräm och va totalt nöjd så men när jag sedan läste ordentligt och insåg att den gick att löddra blev den om möjligt ännu bättre. Så mjuk och härlig på huden och ändå blir man superren utan minsta känsla av torrhet eller stramhet. Tar bort allt även mascaran vilket är ett stort plus. Dock reagerar mina ögon på allt om de sitter för länge så jag är ganska snabb med att skölja. Flaskan är supersmidig med pump och doften är lätt, den doftar väl knappt något för den delen. Helt fantastisk okomplicerad rengöring till bra pris.
 
Resist Youth Extending Daily Mattifying Fluid Spf 50
 
Samma fokus som ovan- anti-age, förstorade porer, acne rynkor, pormaskar och blandhy, detta är en lätt fuktcreme med högt Spf som förhindrar tecken på åldrande, stimulerar kollagenet, håller huden matt och ger fukt samt minimerar uppkomsten av porer.
 
Denna är extremt lätt men den är fantastisk vår och sommar. Känns så bra på huden, precis vad man vill ha i kladdigt och klibbigt klimat. För mig med blandhy är denna fullt tillräcklig dagtid med ett serum under och jag älskar att den har högt Spf, en klockren dagcreme sommartid!
 
 
 
*inlägget innehåller affiliateslänkar
 
 
 
 
1 Ann-Sofie/Colour it:

skriven

Har dessa två också och älskar dem. Under några veckor så har jag testat annan hudvård för att recensera och då har jag verkligen saknat mina PC, trots att den hudvård jag testar nu ändå är helt ok. :-)

Svar: Ja de är riktigt bra de här, särskilt om vår och sommar!
bettielis beauty

2 Jenny:

skriven

Jag har också PC men för torr hud. Men den börjar bli fetare nu på sommaren så jag funderar på att kanske skaffa ett lättare alternativ. Vad har du för serum under!

3 Jenny:

skriven

oj kommentaren gick iväg för fort...vad har du för serum under? Tack för en trevlig blogg. Har nyss börjat följa dig :-)

Svar: Tack snälla du <3 Just nu har jag faktiskt dålig rutin på serum, håller på att använda upp alla serumslattar och miniflaskor men de är mest Estee Lauders eller ett från Chanél jag använder. Annars är min favorit ett från NeoStrata. Sugen Beauté Pacifiques serum paradoxe också, eller nåt från Paula.
bettielis beauty

Kommentera här: