Efterlängtad Angel

Jag slog till och klickade hem ett kit med Thierry Muglers Angel Edt här efter jul- har tidigare köpt "fel" och skaffat mig den i Edp´n fast jag skulle ha Edt´n, dessa två skiljer sig en del åt åtminstone på min hud.
Det är Edt´n som jag är mest kär i- Edp´n blir för skarpt kryddig så det nästan tar över på min hud men denna däremot älskar jag sedan många år tillbaka. Är dock osäker på om den gjorts om doftmässigt genom åren, kan mycket väl vara så. En lite orientalisk gourmanddoft med pudriga toner och noter av blandannat patchouli, sandelträ (är de den som är för skarp på mig i Edp´n tro?), röda frukter, kryddig vanilj, musk och pralin. Den är varm och mysig men med twist, den ger defenitivt avtryck.
Kitet jag köpte är som en fin bok och i finns då en 40 ml flaska och en 5 ml mini som jag tror är än refill som går att fylla på. Himla praktiskt om så är fallet och perfekt att ha i handväskan. Jag köpte mitt hos Eleven  där den nu verkar vara slut men hittade den även hos Bangerhead
 
1 Naturligtvis Naturligt/Eyla:

skriven

Jag har aldrig tänkt på att det kunde skilja sig mellan edp och edt. Jag trodde bara att doften höll längre på huden med edp :P Alltid lär man sig något nytt :) Hoppas att en lilla är en refill, helt perfekt att ha med i väskan!

Kommentera här: