Cicamed- Collagen Boost Mask

Jag testade några av Cicameds produkter för några år sedan och gillade dem skarpt. Märket är en ekologisk hudvårdsserie som  kombinerar de bästa från naturen med vetenskap och innehåller bland annat ekologiska oljor, naturliga extrakt, vitaminer och antioxidanter och är fria från parabener, PEG, mineralolja, silkon, parfym och färgämnen. En produkt jag imte testat men varit nyfiken på länge är denna ansiktsmask och när Skincity hade den till kanonpris i sin berömda julkalender klickade jag hem den. Beskrivningen av den lyder såhär:
 
Djupverkande anti-ageing mask med omedelbart uppstramande effekt. En unik sammansättning av örter, vitaminer och alger fungerar som en första hjälpen mot trött och åldrad hud.

Rik på naturliga extrakt som stimulerar till ökad kollagenproduktion och reducerar fina linjer. Ekologiska örter, alger och koffein ger huden ny spänst och fantastisk lyster. Innehåller stimulerande lactic acid, skyddande alpha lipoic acid och fuktgivande hyaluronic acid. Kraftfulla antioxidanter från Q10, vitamin E och druvkärneextrakt skyddar huden. Naturliga oljor från citron, apelsin och grapefrukt ger huden en uppiggande energiboost.

De aktiva ingredienserna är bland annat ekologiska örter, alger, koffein, vitamin C, koffein och lactic acid.

 
Den här är lite rolig för den kan antingen användas som mask två ggr/vecka eller för daglig askungeeffekt genom att applicera den rikligt efter rengöring innan man lägger make-up, är man torr kan man såklart ha fuktcreme ovanpå. Jag har inte kört den som en vanlig ansiktsmask utan har använt den som dagligt beskrivet ovan men även ovanpå min vanliga dagcreme som en primer innan smink. Funkar utmärkt. I början tyckte jag att den varken gjorde från eller till men nu när jag använt den ett tag vill jag inte vara utan. Jag går upp tidigt på morgonen och denna är på sitt lilla vis en fantastisk boost till ansiktet och den piggar upp både hy och även sinnet då den doftar FANTASTISKT gott. Nån slags citrusörtig kombo som bara är så härlig och den är så behaglig att använda. Är glad att jag köpte den och kommer inte tveka att köpa om den. En flaska kostar 499.-/50 ml här
 
 
 

Kommentera här: