No Bullshit 2 & 3

Medans tankarna och meningarna om Cykliska silikoner diskuterats ordentigt senaste tiden (mer om ämnet här) har två avsnitt till från Daisy Beautys Webb TV NO BULLSHIT kommit ut!  Nr 2 handlar om Cosmeceuticals  (ordet jag aldrig lyckats uttala korrekt) och Nr3 om Parabener.
 
 
 
 
 
Just debatten om de cykliska silikonerna har fått mig att öppna ögonen lite. Har tidigare inte undvikit några silikoner direkt men dessa låter ju inte alltför kul. Jag har hittat dem i några saker härhemma men inte många. En hårolja, flera balsam och (tyvärr) flera hudvårdsprodukter till ansiktet - bland annat en favoritmask. Har dock inte hunnit stirra igenom alla innehållsförteckningar än. När de gäller håret kan jag ha överseende med användningen- där känns de inte så farligt men i ansiktet och än värre på kroppen känns det sådär med allt de som nämnts. Följer debatten och all info jag hittar om ämnet tillsvidare och kommer vara mer noga att kolla vilka silikoner som återfinns i en produkt innan jag köper den hädanefter och även om jag dessvärre har flera favoriter som innehåller dessa som de skrivits om är jag inte sugen på att köpa om dem utan försöker ersätta dem med annat.
 
Hur gör ni?
 
 

Kommentera här: