Den bästa av dom bästa

Hilde skriver idag ett  mycket intressant inlägg om skönhetsprodukter och priset på dem. Varför produkter som verkligen fungerar får lägre betyg  i recensioner på grund av sitt höga pris och så vidare. Jag håller verkligen med henne om att bra hudvård måste få kosta- annars vore ju just den produkten inte så effektiv som den faktiskt är. För att den innehåller bra aktiva ingredienser som verkligen fungerar. Då måste det få kosta. Men- såklart man måste få fälla en tår över priset när en produkt som man älskar ligger över tusenlappen. Det gjorde jag igår. Eller jag grät inte men jag tittade på min Transderma A som nästan är slut och suckade djupt. Jag är inne på min andra flaska med den och är nästintill beroende, bättre serum än Transderma A finns faktiskt inte. Men att bara hosta upp 1300 kronor och beställa ett nytt är inget jag gör utan att blinka även om jag vill. Jag kan på rak arm inte minnas om jag själv sänkt en produkt i betyg på grund av högt pris men vet att jag läst flertal recensioner med liknande scenarion och de flesta framhåller alltid att det är priset som drar ner om just så är fallet och då tycker jag det är helt i sin ordning.  För visst sjunker en produkt lite när den blir föööör dyr för då blir den liksom inte köpbar och hänger lite utanför ens barriär för vad som är okej att klicka hem. Svårt de där. Mycket intressant ämne iallafall och nu är det ju inte bara fantastiska Transderma som är kostsamt utan de finns en uppsjö suveräna märken med lockande serum och krämer över tusenlappen. De gäller att prioritera "host" !
 
1 Hildes Closet:

skriven

Vad kul att du gillade inlägget. Självklart tycker jag med att vissa produkter är dyra, men är de tillräckligt bra så väger det inte produkten ner i betyg bara pga prislappen. Då väljer jag heller att köpa lite färre produkter.

Svar: Visst är det så- kvalité och resultat får gå först- inom vissa gränser ;)
bettieli

Kommentera här: