Fantastisk produkt- Jane Iredale Glowtime BB-cream

Jag har avverkat en hel del bb/cc-krämer men bara fallit ordentligt för några få. Nu äger jag inte en enda förutom just denna och de har sina skäl. Den är HELT fantastisk. Täcker som en fulltäckande foundation men syns inte på huden utan smälter ihop med huden och ger ett fint glow samtidigt som täckförmågan verkligen är outstanding.

Såhär beskrivs den hos Skincity:

Glow Time är en multifunktionell BB-creme som kombinerar foundation, concealer, solskydd och mjukgörare. Vårdande ingredienser återfuktar och skyddar huden. Glow Time™ får huden att stråla och ger en underbar, sammetslen känsla.

  • Ger ett bredspektrigt skydd mot UVA- och UVB-strålar: SPF25
  • Extrakt av grapefrukt ger ökad lyster, gör att porer ser mindre ut och att fina linjer jämnas ut. Tonar ut pigmenteringar.
  • Extrakt av äpple innehåller antioxidanter som exfolierar och förfinar – hudytan blir mjuk och jämn.
  • Pomeransextrakt konditionerar och ger naturlig doft
  • Solroskärnolja – mjukgörare som är rik på vitamin E.
  • Aloe vera lugnar och lindrar.
  • Extrakt av kaprifol renar huden.
  • Icke-komedogen, hypoallergen, känslighetstestad, kliniskt testad och dermatologiskt testad.
 Dryg som attan så ytterst lite produkt behövs och de är inget man slafsar på i en handvändning utan den behövs jobbas ut lite efterssom den är så otroligt pigmenterad. Jag använder oftast fingrarna eller Real Techniques Expert Face Brush. En klar favorit som jag sträcker mig efter flera dagar i veckan och den går liksom inte att vara utan. Kombinationen bra täckförmåga, naturlig finish, bra hållbarhet och fint glow är svårt att hitta och denna har ALLT. Kostar 499:- och är väl värd varenda krona!
 
 
 
1 kerstin:

skriven

Man blir otroligt nyfiken av din beskrivning!

Svar: Tack, den förtjänar verkligen varje ord :)
bettieli

2 Hildes Closet:

skriven

Nu blev även jag nyfiken, jag som alltid väljer CC cream av någon anledning :-)

Svar: Denna är grym!!
bettieli

Kommentera här: