Lyxiga Beauty Extract från Alqvimia

Jag har testat två stycken Beauty Extract från spanska lyxiga och ekologiska märket Alqvimia. Båda är underbara, doftar himmelskt och är välgörande för huden.
 
Whitening Facial Extract (White Light) 30 ml/849:- -  är ett näringsrikt uppbyggande serum som återställer hudens lyster, jämnar ut pigmentförändringar och ger en jämnare hudton.
 
Beauty Extract Anti Aging 30 ml/879:- - ett näringsrikt serum med återfuktande, närande och cellförnyande effekt, ger en synbar effekt mot rynkor. Skyddar mot fria radikaler och motarbetar ålderstecken.
 
Konsistensen är oljelik och väldigt fyllig utan att bli tung, White Light är något lättare än Anti Age. De känns extremt vårdande för huden och en ytterligare kräm över känns överflödigt (åtminstone vår/sommar, kanske annat vintertid) men dessa serum gör såpass mycket som de är i sig själva. Båda doftar fantastiskt gott och gör hyn omedelbart mjuk och följsam. Effekten av dem vardera är svår att säga då jag bara testat dem i små provrör- som förvisso räcker lääänge då de är galet dryga. Om jag skulle fortsätta med en av dessa har jag svårt att välja, White Light passar mig bäst i konsistensen då den är liite lättare, min hy är en blandhy och  jämnare hud med lyster är något jag gärna eftersträvar samtidigt som den rikare Anti Age skulle vara ett bra komplement någon gång då och då. Prismässigt ligger de i den högre ribban men drygare får man leta efter och efterssom endast några droppar behövs till varje användning så får man tänka att de är dryga produkter som inte tar slut i första taget. Riktigt fina grejer!
 
Detta är bara provrör men dessa droppar är riktigt dryga och fastän de är små räcker de läänge!
 
 
 
  *produkten har jag fått som utskick/prov, detta påverkar dock inte mitt omdöme eler utlåtande av denna :)
 
 
 

Kommentera här: