Alqvimia Queen Of Egypt Body Oil

Kroppsoljor har jag testat ett flertal men har aldrig någonsin kommit i närheten av någon så unik som denna. Den är verkligen en utstickare.
 
Queen Of Egypt är inspirerad av de antika Egyptens drottningars doftande och hälsobringande parfymoljor. Doften är exotisk med Myrra som bas och rökelsen Olibanum. Myrra sägs få oss tillbaka till vår kärna- vårt ursprung och representerar evigt liv och ungdom, Olibanum främjar hudens andning och för egyptierna betydde den absolut renhet. Dessa två tillsammans anses vara de bästa för att hålla huden ung och strålande. Oljan ger också en känsla av kvinnlighet och självkänsla med en doft som tar dig bortom sinnena.
 
 
För det första doftar den HELT  fantastiskt, det är en doft som är otroligt unik. Tänk exotisk blandning med en gnutta rökelse, lite värme, lite fukt, lite solnedgång, lite landet långt där borta någonstans. Det är ingen mild komposition utan den känns verkligen men på ett omfamnande sätt. Det känns som jag bytt plats från badrummet till en exotisk plats någonstans, kanske nåt paradis med långa stränder, saronger, palmer, orientalsik musik, ja något sådant. Otroligt speciell. Gillar man orientaliska dofter gärna åt de lite kraftigare hållet så lär man älska denna. Förutom att den doftar så unikt är det även en av de finaste oljor jag provat vad det gäller återfuktning, den är dryg och den känns skön på huden. Och doften- ja den stannar gärna kvar ett tag. Har haft en mysbadrock om kvällanra efter att jag smörjt mig med oljan och man kan känna doften när man sniffar på den.
 
Alqvimia är ett spansk ekologisk lyxigt spa-märke med 100%  naturliga ekoligiska produkter och priserna ligger i den högre ribban men sortimentet håller mycket god kvalité och andas verkligen lyx och omtanke för både kropp, knopp och sinne. Har även skrivit lite om deras andra produkter här här och här
 
Queen Of Egypt i fullstor flaska innehåller 150ml/619:- och kan köpas här
 
 
 
  *produkten har jag fått som prov/utskick, detta påverkar dock inte mitt omdöme eler utlåtande av denna :)
 
 
 

Kommentera här: