Exotisk comeback

Nu finns den underbara Escadadoften Taj Sunset att köpa igen, den lanserades 2011 som deras dåvarande sommardoft och jag köpte mig en flaska. Dessa limited editions brukar gå lätt att få tag på i efterhand trots de som har några år på nacken men just denna verkar inte funnits så lättillgänglig iallafall som jag fattat det (på ebay har den funnits men inte i svenska webshoppar) men nu går den att köpa tillfälligt igen, bland annat här. Jag fullkomligt älskar doften med noter av bland annat exotisk mango, blodapelsin, blommor och hallon med en bas  av kokosmjölk, sandelträ och mysk. I beskrivningen liknas den med "en sommar i Goa" och det är jag beredd att hålla med om. Exotisk och varm men ändå lätt. Tyvärr fastnar inte Escadas sommardofter på mig särkilt länge vilket är galet trist efterssom jag älskar denna men kan tänka mig att spruta på mig upprepade gånger ändå bara för att jag gillar den så mycket. Det är helt klart min favorit bland sommardofterna som släppts!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: