Ny favoritolja från Neal´s Yard

Som många andra shoppade jag en del under SkinCity´s trevliga julkalender men jag gjorde faktiskt inga köp av grejer som jag inte behövde utan lagrade sådant som jag vet går åt och då även lite kroppsvård. Köpte några produkter från de ekologiska märket Neal´s Yard som har sina rötter i London och de innehåller de finaste ekologiska ingredienserna och är fritt från parabener, färgämnen, syntetiska dofter och mineraloljor. Denna olja blev snabbt en favorit.

Intensivt närande och lugnande, för hud, naglar och hår. 100% ekologisk olja - är arganolja som består av 80% hudnärande fettsyror, med extremt höga halter av antioxidanten vitamin E. Ekologisk arganolja är djupt återfuktande och lugnande på huden, naglar och hår, samt hjälper till att skydda mot för tidigt åldrande som orsakas av fria radikaler.

Passar alla hudtyper

Djupt närande och lugnande

För användning på hud, naglar och hår

Icke fet och absorberar snabbt och enkelt

80% hudnärande fettsyror

Extremt rik på antioxidanten vitamin E

 Jag använder denna både här och där, den är verkligen multifunktionell och ger inte ifrån sig någon doft heller. Toppen till nagelband, händerna, någon droppe i hårtopparna, som massageolja och jag klappar faktiskt in pyttelite på mina yttorra delar vid ögonen innan ögoncremen och de funkar fantastiskt bra. Blir som ett serum i sig. En flaska på 50ml kostar 219 kronor här
 
1 Lotta:

skriven

Nämen vilken liten godbit du har hittat här då! Den har gått mig helt förbi! Nåt att lägga på minnet vid nästa kampanj! Pust, alla dessa luckor har gjort mig smått ruinerad, men säger som du - det absolut mesta är saker jag ändå behöver! Och denna olja ligger i bra prisklass ändå tycker jag om den är så där bra som du tycker! Roligt att få tips på nya produkter! :)
Kram! <3

Svar: Tack, ja den är defenitivt bra prisklass och dessutom eko, inte fel. Oljor är ju så dryga också, om man inte har dem på kroppen vareviga dag så, då tar de slut lite fortare :) Kram <3
bettieli

Kommentera här: