Makeup- Friday Blues (Steg för Steg)

Jag är smått värdelös på tutorials och steg för steg bilder- att skriva eller visa/berätta är en sak men att fota steg för steg är knepigt då jag aldrig tycker bilderna blir lika bra och allt ser bara rörigt ut men men, lägger upp dem ändå.
Har använt:
NYX jumbo eyepencil milk
MUS m/s white
Sugarpill loose eyeshadow royal sugar
Brite bird blue sparrow
Emite dams svart skugga
NYX gelliner bourgie betty
Svart kajal
FACE dignity
MAC teal glitter brilliants
Clarins be long mascara
Anastasia browwiz medium brown
 
1. Dutta NYX penna milk över hela området och sudda. Ta inte för mycket!
 
2.Pressa på en mörkare blå som Royal Sugar över hela ögonlocket
 
3. Lägg en svart skugga i hela globlinjen
 
4. Pressa en ljusare blå än Royal Sugar ovan globlinjen och det svarta, jag har använt Brite Bird Blue Sparrow 
 
5. Lägg en svart eyeliner och måla svart inliner. Varför jag lägger eyelinern innan skuggorna under ögat är för att jag vill ha den som riktlinje. Smaksak.
 
6. Lägg den mörkaste blå under nedre delen av ögat längst ut och den ljusare blå längre in mot mitten.
 
7. Dutta en krämbas lätt i ögonvrån- jag har använt FACE highlighter Dignity, och pressa sen på glitter, jag har använt MAC Teal glitter brilliants.
 
8. Dutta även krämbasen på ögonlocket (väääldigt lite) och dutta glitter även där, mycket duttande här :D
 
9. Lägg en ljus skugga under brynet, jag har använt Make Up Stores m/s white
 
10. Blenda alla skuggor ordentligt och då glitter gärna far omkring lite går jag gärna över en extra vända med eyelinern eller en snedställd borste med svart skugga för att snygga till och jämna ut den. Pressa även svart skugga över den svarta inlinern för bättre intensitet och hållbarhet. För extra intensitet tar jag ibland en svart kajal innaför de övre fransarna.
 
11. Blenda lite till- att tona och blenda skuggor ordentligt kan göra en hel sminkning.
 
12. Gör brynen och måla mascaran
 
13. Klart!
 
 
1 Lackert:

skriven

Intensivt och väldigt snyggt

Svar: Tack så mycket <3
bettieli

Kommentera här: