Recension: L.A Girl Pro Concealer

Skaffade mig ett exemplar av denna concealer som ska ge en hög täcknng, täcka mörka ringar, röda partier och andra ojämnheter, den har en lätt formula som ska ge lång hållbarhet. Dessutom minimera små linjer runt ögonen. Den innehåller kamomillextrakt, samt vitamin C och E och har en pensel för applicering.
 
Jag gillar denna, har nyansen Ivory som är ljus och hyfsat neutral dock inte så gul, nästan mer rosa, om jag inte är färgblind. Den är lätt att applicera men jag använder inte borsten/penseln utan tar en klick och duttar sedan med fingret runt ögonpartiet. Konsistensen upplever jag inte direkt tunn, den är mer krämig men inte heller tjock. Någonstans däremellan. Täckningen är det inget fel på för där gör den det den ska, jag använder bara runt ögonen där jag är ganska blågrå/dassig så kan inte uttala mig om hur den ter sig på t.e.x plitor eller röda partier.
 
Hållbarheten är även den god, de enda jag inte är helt nöjd med är konsistensen, gillar tunnare concealers då  jag upplever att ju krämigare de är, desto lättare lägger de sig i små fina linjer, så även med denna. Är man dock mycket sparsam med mängden så minskar den effekten såklart men behöver man täcka mycket (som mina blågrå grottor till ögonhålor) så slänger man gärna på en större mängd för att de ska se bra ut. Priset är fantastiskt, hos CherryCulture kostar den endast $5 och där har de ju oftast bra rabattkoder så man kan få den billigare.
 
Betyg:4/5
 
+ Täcker bra, den är billig, helt okej hållbarhet, lättapplicerad
- Inte helt lättillgänglig, finns här att beställa, lägger sig pyttelite i fina linjer (dock inte så farligt)
 
 
 
 

Kommentera här: