Revlonbomben

Många är vi som använder Revlonbomberna med bra resultat, jag har nog haft dem i badrumsskåpet sen iallafall fyra år tillbaka. Har alltid kört i dem i fuktigt hår efter hårtvätt och låtit dem sitta allt från 3 minuter till en timme. Något jag dock har upptäckt är att de tar enormt mycket mer om man har i det i torrt hår istället för fuktigt! Färgen bli mycket mer intensiv! Känns som det blir mer färg iallafall eller så är det jag som inbillar mig, är ingen frisör så några expert utlåtanden kan jag inte komma med. Men kan vara värt att prova iallafall om man vill ha knallig färg, testa att ha i torrt (men rent) hår och se om ni märker skillnad. Jag använder just nu en blandning av 400 Mandarin och 500 Fire Red och efter att ha applicerat i torrt hår så lyser det verkligen!

Dessa är kostar runt 200 SEK hos frissan men Headzone tar 139 SEK, ett kap!


1 Aila:

skriven

Jag har varit nyfiken på dessa Revlonbomber men aldrig hajjat hur de funkar? När man ska använda de? Varför? Kan inte du förklara lite;D?

2 kerstin:

skriven

Spännande! Jag har aldrig vågat tona eller färga min svans, men kan ibland bli sugen på att bli lite mer intensivt röd. Kanske kan jag våga mig på detta?

3 Sanna:

skriven

I adore it!!!

4 Gråpyre:

skriven

Jag var hos frisören och färgade och slingade mitt hår idag och då pratade vi om Revlons färger. Frisören sa faktiskt då att det går utmärkt att sätta färginpackningen i torrt hår om man vill ha riktigt mycket färg :)

5 Darling:

skriven

Det beror på att torrt hår drar åt sig mer färg, eller mer av det man lägger på över huvud taget, än vad fuktigt hår gör. Oxå därför många frisörer tipsar om att fukta håret innan man färgar eller tonar ett torrt och poröst hår - för att det ska slita mindre!

6 Stephy:

skriven

Hej!

tänkte bara tillföra lite till om varför det drar åt sig mer när det är torrt, och det är för att ett fuktigt hår innehåller ju vatten, alltså spär vattnet ut färgen eller toningen!

Har man väldigt torrt och förstört hår är det bäst att fukta topparna så att dom inte suger åt sig alldeles för hårt då dom är porösa och öppna!

7 malin:

skriven

Spännande, har du testat färgen Copper Gold i Revlons serie? Har själv färgat håret koppar, lite mörkare guldkoppar, så undra om den är bra :o Finns ingen frissör i mitt område som säljer Revlons produkter nämligen så svårt att se en testslinga

8 creme-idiot:

skriven

Hallå, glömt oss i allt julstk eller...? Miss you, raring!

9 Emma:

skriven

Har pecis färgat håret lite åt ett brun rött håll, låter spännande med dessa för att pigga upp färger efter ett tag!

10 Karolina:

skriven

Hye såg att du kör på balsammetoden nu. Vet du / har erfarenhet av om Revlons färgbomb fungerar då med? Det är svårt att hitta någonstans som det står tydligt. Kör själv på balsammetoden nu och har använt färgbomben innan jag började, den är ju så härlig så vore väldigt synd om det inte skulle gå nu.

Kommentera här: