Oljor...

Oljor till ansiktet fungerade ju inge vidare för mig men har testat vetegroddsoljan till kroppen med bra resultat så till användning kommer den ändå! Doftar kanske inte så angenämn vid applicering men doften försvinner rätt snabbt så inget som hänger kvar iallafall. Mandelolja är tidigare en favvis hos mig för torra nagelband och händerna över huvudtaget, jojoba fungerar ju som make-up remover (dock undviker jag helst olja runt ögonen numera) men om man ska köpa en basolja till kroppen vilka oljor är då att föredra? Ni som är hemma på oljor kanske har några tips?


1 Katja:

skriven

Hej,

Jag är också väldigt intresserad av oljor och har experimenterat en hel del.

Jag tycker att Crearomas oljor är väldigt dyra och är alldeles "för rena", dvs de luktar för mycket. Jag brukar köpa från fresholi.com. Mycket billigare och bättre anpassade till hudvård, luktar inte och går bättre in i huden. Jag gillar blanda olika oljor för att få det mesta av dem. Fractionated coconut olja är väldigt tunn och sprider sig lätt över kroppen, i den brukar jag blanda lite tyngre oljor (t.ex fresholis plum kernel olja doftar gott)och lite dyrare oljor som argan, borage t.ex. Min hud har aldrig mått så bra som jag börjat med oljor. Dock användar jag de aldrig i ansiktet.

/Katja

2 Aila:

skriven

Jag är ingen expert på oljor, använder Weledas olika oljor efter duschen, så underbara och väldoftande! Gillar´t;)!

3 Kerstin:

skriven

Vad synd att de inte funkade till ansiktet.

4 Efwa:

skriven

Maila mig så ska du få fyra olika recept på kroppsoljor från boken "Skapa din egen naturkosmetika".



5 sminkjante:

skriven

Jag älskar vanlig jojoba olja till kroppen.

Alqvimias ekologiska vetegroddsolja luktar underbart! Jag har testat crearomes och jag tycker den luktar pyton.

Kommentera här: