Recension- the Balm to the Rescue

Vårdande läpprodukter är man alltid i behov av (iallafall jag) och i höstas slog jag till på the Balms to the Rescue. Det är ett mjukgörande läppbalsam berikat med vitaminer och innehåller microexfolierande kristaller för att göra läpparna extra mjuka, dessutom är det 100% veganskt! Man hjälper heller inte bara sina läppar genom att köpa detta, all vinst för läppbalsamet går till PugRescue som hjälper vanvårdade hundar.

Jag gillar detta, läpparna blir mjuka och torrheten försvinner, de känns vårdande och lägger sig inte bara ovanpå. Dock hjälper de inte riktigt då mina läppar är extremt torra och fnasiga då behövs något kraftigare. Konsistensen är som hårt vax så de är inte heller på något vis kladdigt. Doften är fräsch, lite åt de mintiga hållet. De jag inte är så förtjust i är väl att det är en dosa, om än en väldigt fin sådan med spegel och allt men det blir lätt ohygieniskt i längden. Man får se till att ha en lite spatel eller pensel på fickan så går det ju bra ändå!

Ett bra vårdande läppbalsam som sagt i fin dosa med god doft. Kladdar inte, perfekt innan läppstift/läppenna. Man får mycket produkt för pengarna för de räcker nog länge. Finns hos bland annat Inezza för 109:-

Betyg: 4/5








1 Emma P:

skriven

Jag var tvungen att sträcka mig efter mitt läppbalsam när jag läste det här:) Inte samma dock. Det låter bra, men som sagt dosan alltså. Skulle inte köpa ett så dyrt läppbalsam i så hysteriskt opraktisk dosa. Vill helst ha mina i ceratform och vill helst ha dem lite billigare med. Jag har så enormt många, vill liksom ha ett i varje rum och varje väska och gärna även i några jackor. Dosan borde du förresten gilla, alltså designen. Känns väldigt Linda:)

2 Aila:

skriven

Det enda som jag gillar med den är förpackningen, så dosan pryder nattduksbordet bra;)!

3 Ninni:

skriven

Dosan är ju jättesöt om än opraktisk. Fast det är klart, man kan ju köra ner hela truten i den och således slippa kladda med fingrarna, hihi.

4 Linda:

skriven

Emma P- ja dosan är väldigt "jag" det har du så rätt i ;o) Men den är lite opraktisk...



Aila- hihi ja den e tjusig, gör sig bra framme på byrån och nattuksbord :P



Ninni- ja de va ju också ett sätt :D

Kommentera här: