Desert Essence Organics

Jag och Algot va igår hos min vän, hennes son heter Sten och är två månader yngre än Algot och de har försiktigt börjat konversera med varann! Så himla sött :)  Min väns mans mamma va också där på besök och hon håller på med en del alternativmedicin så vi pratade lite om sådant och kom även in på hudvård (såklart!) Pratade också om Ayur-Veda och jag hade bara vait där i fem minuter när hon sa att jag va en Vata- typ! Finns ju Vata-Pitta-Kapha, tre olika kroppstyper som man går efter i Ayur- Veda. Ganska intressant och när jag läste vad som dominerade Vata stämde mycket. Hur som helst, de jag skulle komma till va att jag doftade på en kokos hand & bodylotion som min vän hade, testade även på armen och de va den goaste kokosdoft jag sniffat på. Märket heter Desert EssenceOrganics och är för mig helt nytt. Denna tub va köpt i en ekologisk butik, minns dock inte var, de va inte i Uppsala iallafall. Jag måste bara ha en tub av denna undebara kräm, kikar man på märkets hemsida shippar de inte till Sverige och de va ju synd för de fanns fler dofter som lät hur härliga som helst. Spicy Citrus och Vanilla Chai till exempel! Någon som är bekant med märket/har testat det?


1 sminkjante:

skriven

ayurveda är väldigt intressant. Precis som du säger så stämmer vädligt mycket. Skulle vara intressant att "leva" enligt läran och se om det fungerar.

2 Linda:

skriven

Har testat märket och är lite småkär faktiskt =) Har Vanilla Chai-lotionen och doften på den är speciell men riktigt mysig. Jag beställer Desert Essence från Vitacost.com, de har humana fraktpriser som är beroende på vikt.

3 matilda:

skriven

Haha ja kladdkakan blev grymt god! Helt perfekt. Här hittade jag receptet om du blev sugen på att göra: http://peaceofcakeblog.blogspot.com/2009/12/kladdkaka.html



Hade i den i ugnen i typ 22 minuter, sen ställde jag ut den på balkongen så den stelnade lite. Verkligen suupergod :D

Kommentera här: