L´Artisan Drole De Rose

En fantastisk rosdoft som till en början känns ganska skarp i min näsa och jag tycker den är väldigt speciell. I beskrivningen om Drole De Rose står det "Plockad i en hemlig trädgård " och det stämmer verkligen för när parfymen efter en stund utvecklats på huden är det som att en dörr till den där hemliga trädgården öppnas och fram träder en blommig, varm, pudrig rosdoft med en mjuk symfoni av nyplockade violer. Doften är otroligt feminin och lite drömmande, jag tänker på vita spetsar, tjusiga puderdosor, snirkliga handspeglar och vackra klänningar och trots att det är en tidlös parfym så tycker jag att den andas lite gammaldags romantik.

Drole De Rose sitter kvar väldigt länge på mig och blir ljuvligare och ljuvligare timme efter timme. Jag hade den igår när jag va på bröllop och detta är verkligen en romantisk doft som jag skulle vilja bära den dagen jag ska gifta mig!

Familj: pudrig, blommig
Doftnoter: ros, apelsinblomsvatten, irispuder, viol, anis, mandel, honung, läder





Finns hos COW Parfymeri eller att beställa som miniprov hos till exempel The Perfumed Court
1 badis:

skriven

Den låter underbar. Vacker, gammaldags stilren flaska ockaå! Rosdoft är nog så romantiskt. Min Bvlagridoft med ros är nog min janeaustenparfym: den då jag vill förflytta mig tillbaks i tiden till snirkspeglarnas era;)

2 rocketqueen:

skriven

Oh, spännande! Har inte testat den. Min rosfavorit så här långt är DSH American Beauty. Så underbar!

3 Linda:

skriven

badis- åh denna är vekligen så ljuvlig som den låter ;o) Bvlgari doften har jag nog inte sniffat på, får ta och göra det snarast, härligt med tips :D



rocketqueen- åh ett tips till, rosdofter är ljuva!!

Kommentera här: