Helena Rubinstein Magic Concealer

Denna söndag är det dags för en gemensam recension i PRET-ty nätverket och ämnet är concealers.

Jag har valt att recensera  Helena Rubinsteins Magic Concealer som finns i tre nyanser och jag har 01-Light.
Konsistensen är lätt och silkig och man behöver väldigt liten mängd vilket gör den väldigt dryg. Den ljusar upp mina mörka rödmosiga och blå partier, ger en jämn sammetslen finish och täcker fantastiskt bra trots den tunna konsistensen. Den innehåller även kamomill som är lugnande om man har puffiga ögon.





Jag älskar denna fantastiska tub och kommer absolut att köpa en ny när denna tar slut!
*****
Rekommenderas!
1 Sminkan:

skriven

Ser ut som en retuschering! Kanske till och med jag skulle vilja ha en sådan, jag som aldrig använder concealer på mig själv. Verkligen häftig effekt!

2 Mimmi:

skriven

Wow! Har du någon prisuppgift på detta mirakelmedel?

3 Linda:

skriven

Sminkan- jag är extra rödmosig runt ögonen idag efter partaj igår så skillnaden kommer verkligen fram :D Den är kanon ;o)



Mimmi- jag handlade den på taxfree och jag vet inte exakt vad den ligger på i butik men hos Strawberrynet finns den för 186.50 SEK. Den är väldigt dryg så den räcker länge, vilket gör den ganska prisvärd ändå tycker jag :o)

4 Sanna:

skriven

Å, den ser ju ut att göra jobbet!

det ser verkligen photoshoppat ut!

5 Rouaa:

skriven

Hm.. den där måste jag kolla in imorgon :D

6 sminkjante:

skriven

Tror minsann jag ska kolla in denna eftersom jag inte tål Touche Éclait.

7 rocketqueen:

skriven

Oh, så fint det blev! Magic!

8 Sandra:

skriven

Ser jättefint ut! Jag har Extreme (den tjockare/mer täckande varianten), tyvärr lämnar den mycket att önska. Ser otroligt torr ut under ögonen, täcker inte pipplor och inte ljusreflekternade, så ser helt grå ut vissa dagar. Tråkigt, men som tur är verkar den här ju mycket mycket bättre.

9 Linda:

skriven

Sanna- hihi de är inte photoshoppat, promise ;o)



Rouaa&Sminkjante- gör det ;o)



RQ- ja den gör sitt jobb, särskilt dagen efter partaj :P



Sandra- ja den här är kanon, Extreme har jag inte testat, denna är ju väldigt tunn men den täcker ändå fantastiskt bra där det behövs men blir inte kakig alls.







10 Ida:

skriven

Den har jag också och den är kanon! Den har hållit i över ett år för mig, kanske borde bli dags att byta fast den inte är slut :)

Kommentera här: